Monday, 20 February 2012

At Pusrawi

Salam,

Baru je balik dari ziarah pakcik aku yang sakit kat Pusat Rawatan Islam. Dengar je cerita pasal pakcik ni sakit pagi Ahad yang lalu. Bunyi memang kritikal masa mula-mula dulu. Bayangkan jantung pakcik pernah berhenti. Pakcik mula syak just angin badan je. Sebab dia rasa sesak nafas. Rupanya sekali heart attack daaa...

Umur pakcik baru je 49 tahun. Smlm baru buat pembedahan masukkan belon nak tolak benda2 yang tersumbatkat saluran jantungnya. Alhamdulillah pakcik dah ok. Cuma kesian je tengok pakcik masa ziarah tadi. Dia nak minum n makan tapi tekaknya pedih may be sebab masukkan alat bantuan pernafasan tu lukakan tekak dia. Seksa tengok pakcik nak telan air pun teruk Sangkut katanya. Pakcik tak selesa pulak tu. Ada banyak sangat wayar kat badan dia. Sampai ke kaki pun aku tengok ada wayar.

Dalam masa sejam kat Pusrawi tu sempat gak la borak dengan pakcik. Walaupun dengar sayup2. Mulut pakcik kena tekup dengan bantuan oksigen tu. Tu yang dengar sayup2 je tu. Tengok kasihnya makcik pada pakcik buat hati aku macam nak nangis pulak. Lebam mata makcik. May be nangis or tak cukup tido.

Dalam sedih2 tu pun makcik bebel2 gak la sikit dengan pakcik. hehe...Kat sini kelakar pulak aku rasa. Dalam makcik bebel tu boleh pulak pakcik jawab selamba. "Ah, ayang bukan doktor." hehehe...Gelak gak la dengar. Sebab pakcik aku ni memang ceria orangnya. Sakit2 pun dia dok risaukan orang lain. Pesan kat aku. "Jaga tunang elok2 ye. Kang dikebas orang." hehehe...Macam2...

Aku melangkah tinggalkan Pusrawi dengan hati yang lapang. Tengok Pakcik dah boleh gurau macam tu maknanya dia ok la tu. Moga pakcik cepat sembuh...!

6 comments:

sailaaf said...

haha.sempat lagi pakcik ko tu buat lawak.

p/s: jaga tunang baik2. aku pon nak pesan gak

ArELeEz said...

semoga pakcik cepat sembuh. amin..

Cik Pulau said...

moga pakcik cepat sembuh yer...^^

Aishah Jahirah said...

semoga pak cik cepat sembuh....hehehh sakit2 pun kenalah bergurau baru nampak ceriakan...:)

Sunah Sakura said...

insya'Allah...moga pakcik abang tam cepat sembuh... :)

anismelon said...

semoga pakcik cik tam cepat sembuh..amin..:)