Thursday, 1 December 2011

MENGADU SEPI...

Salam,

Kadang sukar untuk mencari titik persamaan antara aku dan dia. Kadang sukar untuk mengerti terjemahan maksud kata seperti jarum yang menusuk hati. Adakah itu datangnya dari orang yang kita sayang? Orang yang paling kita sayang itulah nanti yang akan meremuk redamkan hati ini kerana segala harapan dan perhatian yang kita sandarkan dibalas dengan kata-kata nista. Mungkin tiada maksud dihatinya untuk meramas sekeping hati. Mungkin kita dari dua planet yang berbeza. Mungkin sukar bagi kita untuk mencari titik silang yang selama ini hanya selari tanpa ada silang temunya.

Jika toleransi itu ubatnya, kenapa begitu sakit hati ini dalam proses mengenali sekeping hati bernama wanita? Sampai bilakah hati ini akan terus bertahan dengan kata "takpela awak sibuk kot ni"? Kadang sepi ini membuatkan diri ini selesa tanpa kehadiran mu. Bila rindu yang bertandang ini dilayan sepi. Bila mana hati ini sudah kebas dan lali ditusuk berulang kali. Hati ini hilang rasa. 

Tapi hati ini berat untuk melepaskan. Mungkin ada cinta yang tersisa yang cuba ku pertahankan. Ketahuilah sukarnya hati ini mengemis sekelumit cinta. Yang terlihat di mata mu hanya diri ini yang cuba mencari salah dan silap mu. Diri mu terlalu tinggi di puncak sana. Ego yang mendongak langit. 

Mungkin aku merasakan apa yang terjadi ini adalah sesuatu yang tidak baik buat diri ini. Tapi Allah mungkin sedang merancang sesuatu. (Al-Baqarah 2:216). Langit tak selalunya cerah. Mungkin ini masannya untuk aku muhasabah diri. Biarlah sabar yang menjadi pengubat kerana aku percaya jodoh ini datangnya dari Mu. Jadi bimbinglah aku ya Allah untuk merencana hati ini supaya dapat membahagiakan dia. 


Ps: kami telah selamat ditunangkan pada 28hb itu hari...tapi dalam keadaan jiwa ini merana sikit. Mak masuk hospital. kerja pulak terumbang-ambing kat Perlis ni...huhuhu...Pada tunang...Jika kamu dapat melihat apa yang ada dalam hati ini, barulah kamu akan mengerti agaknya...Hikmah...aku percaya pada hikmah Mu...

7 comments:

Iffah Afeefah said...

suka dalam duka

sabar en tam

cik tunang mesti paham

jgn sedih2

la tahzan=)

Nin Ahmad ツ said...

sabar cik tam.agaknya Tuhan sedang menguji kamu.Semoga semuanya akan baik baik saja. :)

Zulfikar Hazri said...

berat benar perasaan cik Tam ni...

aku doakan kau jumpa penyelesaian jiwa

Sunah Sakura said...

abang tam...tahniah...alhamdulillah.. orang kata dugaan masa bertunang lagi hebat... maka, kuatlah!

HanyaDiSini said...

(^_______^)

Nong Andy said...

salam... sy dtg berkunjung :)

*dlm lautan boleh di ukur dlm hati perempuan xde sapa yg tahu :)

anismelon said...

wah da betunang..tak ckp pon..tahniah..kate na kenal kan cik bunga pd anis..bile..weee