Wednesday, 19 October 2011

PASIR

Salam,

Apa yang aku nak cerita kat sini bukan pasal pasir sgt sebenarnya. Aku kan penulis Travelog Cinta. Takkan nak cerita pasal pasir pulakkan. Mesti kena berkait dengan hal-hal cinta punya. pasir punya hal tu, hanya sebagai metafora pada apa yang aku nak ceritakan sahaja. Aku tukarkan PASIR tu dengan JODOH. Jika diberi pilihan, korang akan pilih isteri/suami yang sempurna peribadi sedari awal ataupun seorang isteri/suami yang berubah perlahan-perlahan asbab cintanya kepada kita kerana Allah.

Aku pastinya memilih sebutir PASIR yang bergumpal dan termampat padu dengan kasih sayang berubah perlahan menjadi sebutir MUTIARA. Sinarnya pasti akan menerangi hidup ini. Nikmatnya bukan saja hadir pada sinar yang ada. Tapi juga melalui sulaman kasih sayang tulus ikhlas mengharap redha dariNya. Pastinya akan ku hargai mutiara ini hingga akhir hayat ku.

ps: Aku tulis ni untuk Bunga Bakung. Sedari awal lagi aku menyatakan pada dia, aku sememangnya tidak mencari kesempurnaan dalam dirinya kerana aku mencari sebutir PASIR...Pasir pasti pada awalnya akan terurai. Anggaplah itu sebagai ujian dariNya untuk mendidik kita tentang erti SABAR dan IKHLAS. Akan aku kutip setiap urai butir pasir ini...MUTIARA pasti akan ada.

12 comments:

cik aisha said...

mmg xkn jmpa kesemprnaan kalau terlalu dcri sbb xde manusia yg semprna...:)
p/s:kem slm kt bunga bakung ye...ehehe

Zulfikar Hazri said...

aku rasa bunga bakung, tiap2 malam tidur dalam keadaan senyum...



p/s nanti kau hadiahkan jam pasir kat bunga bakung.. tengok dia terbayangkan ko tak..

anismelon said...

hurrrmmm..tak ramai yg leh berubah pelan pelan nie sebab cinta kan kite kerana Allah..entah..tp mane ade org yg smpurna pon...

Sunah Sakura said...

saya nak kongsi entri ni dengan salah sorang rakan blogger...sama kes macam abang tam... :)

Iffah Afeefah said...

Skela encik tam

aku pon nk cr pasir jgakla

! AzzaAzman @ Chempaka Sari ! said...

seronoknya kalau dapat suami yang berubah demi Allah, pastu bimbing saya pulak. Indahnya...

Lega hadiah kita dah sampai kat pemenang…

Sunah Sakura said...

emosi kurang stabil sikit semalam...insya'Allah da ok sikit kot..alhamdulillah...

Niena Pengembara Ilahi said...

bunga bakung pasti tersenyum bla baca entri nie ..



p/s:slmat bercuti :D
lma xmnginggah sni sbb bizi

cik aisha said...

aik senyap je en tam ni...

sailaaf said...

pasiaq pasiaq haluih. hahaha..

Niena Pengembara Ilahi said...

Assalam tam..... saje je nk tnya kabo.. sihat ke

Aishah Jahirah(cik aisha) said...

dah tetap tarikh ke cik tam?