Friday, 18 May 2012

Mana Nak Mula?

Salam...

Dah lama tak menulis. Sibuk berjuang membaiki hidup. Bukan tiada masa nak menulis. Tapi aku tak tahu apa nak dikongsi. Aku tak suka menceritakan hal kerja aku. Tapi sepanjang masa ini terlalu banyak yang aku lalui di alam kerjaya ini. Kadag menghenyak lemas rasanya.

Ketidakadilan, politik dalaman, emosi seorang lady boss, macam-macam lg la. Aku cuba nak olah cerita ni agar tak terbuka pekung sesiapa. Tapi mcm tak pandai dan tak jujur dalam menulis. Aku teringin menulis ttg cinta aku pada kerja aku skrg ini. Tapi tak tahu nak mula kat mana.

Hal mak aku juga cukup meresahkan. Mak masih lagi menjalani rawatan dengan batu karang hempedunya. Emmm. Banyak dugaan dan kisah sedih. Aku kadang tak tahu mana nak mula. Hidup aku mula berubah apabila aku mula bertugas kat Arau. Di sana turning pointnya.

Hidup terduga maknanya Allah syg kita. Dia nak kita selalu ingatkan Dia. Alhamdulillah aku dah boleh bangkit sekarang. InsyaAllah akan aku kongsi kan kisah kdg bukan semua cerita berkenaan ku. Ada juga cerita pengalaman dari hidup kawan dan juga pemerhatian aku sndiri.


ps: Apa la aku merepek ni...petang bosan tak tahu nak buat apa...

2 comments:

Iffah Afeefah said...

Kongsi je pape abg tam

moga mak abg sht smula

mmg dgaan bkn?

A.I said...

hye!

keep living.
dugaan selalu ada.
cuma kena tau macam mana nak adjust dengan semua keadaan.
then, your life can be ok, and perhaps one day ohsem. hikkk. =)