Friday 22 April 2011

Pesimis

Kenapa bersikap pesimis Cinta? Aku sudah berkali menyatakan padamu wahai Cinta janganlah memandang dunia ini dari sudut gelap hatimu. Pandanglah apa sahaja yang aku buat ini satu ikhtiar untuk memperbaiki hubungan kita. Untuk mengangkat martabat cinta dan sayang antara kita. Aku optimis memandang segala yang terjadi adalah ujian dari Allah untuk menyedarkan kita wahai Cinta. Inilah masanya untuk kita berubah. Peetunjuk yang Allah bekalkan turut menjadi pembakar untuk aku terus berusaha Cinta.

"Wahai anak-anakku,pergilah dan intiplah khabar berita mengenai Yusuf serta adiknya, dan janganlah kamu berputus asa dari rahmat serta pertolongan Allah. Sesungguhnya tidak berputus asa dari rahmat dan pertolongan Allah itu melainkan kaum kafir".{Yusuf 12:87}

Hentikanlah Cinta monolog-monolog negatif. Cubalah sesuatu yang indah dari memikirkan sesuatu yang negatif. Fikirkanlah janji yang Cinta pernah taburkan. Fikirkanlah tentang impian yang dibina. Fikirkanlah harga diri mu Cinta. Fikirkanlah keberkatan dari kedua ibubapa mu. Percayalah Cinta boleh berubah kepada yang lebih baik. Berilah peluang kepada diri mu sendiri.

Putus asa itu adalah seburuk-buruk akhlak manusia. Aku turut mengingatkan diri ku sendiri...

1 comment:

ir yien said...

hmm... semoga terbuka pintu hati si cinta....