Thursday, 22 September 2011

AKU TIADA HAK...

Salam


Alhamdulillah...Boleh menulis lagi di pagi yang hening ini. Aku masih lagi di Arau menjalankan tanggungjawab. Outstation ni la baru ada kesempatan nak menulis.Hari ini aku main dengan konflik dalam hati lagi. Kesian kat dia jadi mangsa moody aku hari ni. Aku tak marah dia ok. Just tak ada mood. Setelah berbincang elok-elok, dia faham and kami ok je lepas beberapa saat. Terima kasih Bunga Bakung kerana setia. Dah lama tak ngaji. Tu yang banyak setan dalam kepala ni.

Bukan mudah rupanya nak menjalankan sesuatu yang pada mata kita adalah benar. Dan ianya sememangnya benar. Ada je orang dok nak mengata. Ada je yang tak puas hatinya. Buat aku hilang sabar je. Adakah sesuatu yang menjadi kesalahan jika aku tak membawa future wife bertemu dengan mak? Ikut adat orang sekarang ni la, memang kena bawak. Tapi apakan daya aku. Walinya tak membenarkan. Tak manis katanya. Akupun akur je la. Apa hak aku nak melawan kata Walinya? Kang elok-elok boleh jadi menantu tak pasal-pasal kena pangkah awal pulak kang. lagipun memang betul apa kata Walinya. TAK MANIS.

Tu pun ada orang dok mengata lagi. 'Macam la anak dia tu lawa bebeno'...Haloooo...Bunga Bakung memang lawa pun. Biarlah abah dia nak simpan dia pun. Korang susah hati tu kenapa? Payah la kalo dah ada yang dok tak puas hati mengata-ngata ni. Akupun malas nak ambik port sangat. Sebab bukan depa bagi aku makan pun. Bio la. Selagi apa yang aku buat ni aku rasa betul tak membelakang Tuhan. It's ok.

Akupun dah tanya mak. Dah cerita semuapun. Mak tak kisah. Janji kita buat memang nak bagi jadi. Lagipun anak mak ni laki. Laki ni memang kadar terikat dengan familinya longgar sikit. Janji ko hepi nak...Lebih kurang macam tu la cakap mak aku. mak aku very2 supportive. Sayang mak lebih. Hujung minggu ni kita jumpa yer mak. Lama dah tak jumpa mak. Kalo ada jodoh mak dengan Bunga Bakung jumpa la kita nanti. Mama Bunga Bakung dah bagi green light.

Walaupun aku ni bukan orang baik. Tapi aku cuba nak buat benda betul. Jangan la labelkan aku seorang yang warak. Kerana aku jauh dari itu. Bukalah minda anda kalian. Sampai bila kita nak mencari silap orang? Renung dan muhasabahlah diri. Tiada salahnya menghormati hak orang. Pasti orang lain akan hormat hak anda.

ps: merajuk-rajuk masa tengah bercinta adalah sesuatu yang aku rasakan sangat hipokrit...ada betulka??? Ke aku sorang je yang rasa...huhu

11 comments:

Niena Pengembara Ilahi said...

nina stuju ngan cara wali dia tu Tam... xmanis kalau bunga bakung Tam tu prgi umah tam, dan disitu Tam dh leh nmpak cmne didikan mereka, Alhamdulillah.. Tam dpt bakal zaujah yg masih suci murni dri sgala2nya :)

mga dia tetap milik Tam :)

Niena Pengembara Ilahi said...

:D

zati embong said...

ma dgn ayh jat dia bg jumpa dgn keluarga si dia.tp tidur kat rumah dia x dibenarkan, TAK MANIS.hihi.

anismelon said...

huuuu..cam anis cene lak??tp bukan pg sendiri..cene..cene..ngeeee

Zulfikar Hazri said...

hipokrit yang dikompromi???

hahaha

erm macam mana ke rupa bunga bakung tu tam?

tamlegend said...

niena : alhamdulillah moga Allah pelihara kami...


jat : bak kata fikar la...hipokrit y dikompromi...tol tak cik fikar...?


anismelon : tak tau nak jawabnya cik anis oi...huhu


Cik fikar : hehehe...ada la sikit2 hipokritnya y boleh dikompromi lagi...bunga bakung tu mcm bunga mawar fikar...tp ikut kejadian alam, bunga bakung tu bunga lily...hehehe

Sunah Sakura said...

ermmm....macam tu, abg tam kene bawak mak jumpa bunga bakung la kan? bukan bawak bunga bakung jumpa mak...

Sunah Sakura said...

ermmm....macam tu, abg tam kene bawak mak jumpa bunga bakung la kan? bukan bawak bunga bakung jumpa mak...

Niena Pengembara Ilahi said...

setuju ngan sunah tu...

cik aisha said...

sokong dgn semua kenyataan...hehee.sebaik2nya lelaki jmpa keluarga perempuan.nak tengok bakal menantu time merisik la.tapi zaman sekarang dah tak kisah (ikut orang jugak).

Iffah Afeefah said...

Mls dgr ckp org

y pntg merajuk tu norml bkn hpokrt