Friday 20 May 2011

Aku Bukan Ustaz...

Sesiapa yang terlintas blog aku ni, harap paham, aku bukan seorang ustaz. Aku hanya pendakwah kecil, muhasabah diri sambil mengajak sesiapa sahaja untuk muhasabah sekali dengan aku. Kita ingat-mengingati. sambil menulis, sambil aku dapat pahala, insyaAllah. Memang mula-mula dulu aku tulis blog ni nak luahkan rasa kecewa aku sebab putus cinta. Tu sebablah entry aku yang mula-mula dulu jiwang gila. hehehe..Tapi aku tak nak remove entry tu. Biarkanlah, its apart of myself anyway. Remind me how unmatured am I.hehehe...niat aku sekarang just menulis untuk muhasabah diri sambil ajak kawan-kawan sekali muhasabah. Moga kita dilimpahkan hidayah Allah dan moga aku sentiasa ikhlas dan istiqamah.

Entry kadang-kadang akan berbunyi jiwang sikit sebab aku masih lagi kecewa dan mengharap 'Cinta" aku kembali. Aku bukanlah mengharap seperti pungguk rindukan bulan. Aku menyerahkan segalanya kepada Allah. Jika benar 'Cinta' tercipta untuk ku pasti dengan cara apa sekalipun dia akan kembali pada aku. Terpulanglah pada aku, bagaimana nak mentadbir kerana hidup ini tidak hanya berserah pada takdir, ia terpulang pada bagaimana kita mentadbir. Tuhan itu tidak kikir. Berdoalah, dan serahkan pada Allah. Putus cinta itu mungkin satu kifarah dari Allah, bak kata Ustaz Nor Amin, kerana aku membina cinta yang kononnya halal di mata masyarakat sekarang. Terlalu jahiliahnya aku dulu...Alhamdulillah, dengan kifarah Allah inilah aku kembara dan berevolusi mencari kesempurnaan iman. MOGA ISTIQAMAH DALAM AMALANKU!!!

insyaAllah novel 'Kerana Cintaku Saodah' akan ku siapkan jua...tengah menunggu gaya penulisan ku ini menjadi lebih matang dan sambil mencari kelapangan diri yang asyik sibuk saja sekarang ini.    

No comments: