Saturday 14 May 2011

Redha...

Sesungguhnya aku redha dengan apa yang terjadi. Moga dugaan ini dapat mengangkat martabat iman ku terhadap Mu. Memang ada khilaf yang telah ku lakukan. Ini hukuman dari Allah mengingatkan aku yang telah hilang istiqamah dalam amalan ku. Pinta dugaan ini merupakan hidayah yang membawa aku kepada Mu.

Di saat aku merasa hidup ku beriman denganMu. Di saat aku merasakan cinta ku ini mencari redha Mu. Tiada lain sebenarnya, aku hanya manusia yang lalai. Terleka dalam fatamorgananya dunia. Nafsu yang beraja di hati, menghalalkan segala yang haram. Aku terus hanyut, hinggalah kehambaran dan hilang arah tujuan bila cinta yang dibaja membuahkan benci dihati. Aku sedar kemusnahan yang bakal mengundang.

Alhamdulillah, pada mulanya memang aku fikirkan kemusnahan yang datang. Langit yang gelap belum tentu membawa taufan. Langit yang gelap membawa hujan rahmat membasahi alam. Pelangi pasti akan muncul dan pelangi pasti akan hilang. Tiada yang abadi di dunia ini. Hanya cinta Allah yang abadi. Dugaan Mu ini ya Allah merupakan satu hidayah pada hamba Mu ini. Ikhlaskan hati ku ini. Sentiasa istiqamah dalam amalan ku. Tetapkan lah iman ku. Ingatkan lah aku bila mana aku tergelincir dari jalan Mu ya Allah

No comments: