Sunday, 3 July 2011

MAHLIGAI APA...



Aku dah cuba nak elakkan dari bertandang ke rumah ni selalu. Hari ni hati tersentuh lagi. Aku bertandang ke rumah ini bertujuan nak cuci dan bersihkan apa yang patut. Rumah ini bakal ku sewakan pada pelajar UiTM. Apa pula kata mereka nanti bila melihat rumah ini terlalu kotor. Aku dah tiada ghairah untuk mendiami rumah ini.

Jika dulu ku angankan rumah ini akan ku hiasi berdikit-dikit. Aku impikan kita yang akan mendiaminya. Jadi adalah perlu untuk aku mencukupkan keperluan di dalamnya. Aku angankan kau dan aku bersama membeli keperluannya. MAHLIGAI APA…


Di sini bakal bermula baiti jannati.
Di sini akan lahir pelbagai waris pejuang
Di sini bakal bermula segalanya.
Tapi kini tiada lagi impian
Impian hancur musnah dalam jemu angan-angan.
Tinggallah mahligai sepi sunyi ditinggalkan.
Biarlah insan lain yang mendiami mahligai
Diri ini masih lagi tidak mampu.
Walau hanya memandang gerbang mahligai
Hati bagai remuk dilanda impi yang tak sampai
Mahligai apa? Biar saja Tuhan dendangkan. 

11 comments:

Sunah Sakura said...

huk...sedih pulak... T_T

tamlegend said...

hehehe...dah leh terima dah...tapi umah tak leh bio kosong...nnt ada jin yang dtg...kena sewakan...

Elyana Ahmad ツ said...

aik,uitm mana nei?

tamlegend said...

elyana : nak sewa ke???umahnya masih open lagi...belum sain kontrak lg...hehehe

Elyana Ahmad ツ said...

hehe.uitm mana nei?ala sekarang kat kg,hee

tamlegend said...
This comment has been removed by the author.
nuyui a.k.a miss NUSHA said...

umh sewa..nseb x dok area sne..lau x,leh sewa kan..

anismelon said...

sedey sedey..tak pe..t ade lah impian baru kan..patah tumbuh hilang berganti..weee..pandai cakap saje haku ini..hehe

cik aisha said...

uitm manakah itu?huhuu
insyaallah nanti mahligai yg lebih utuh terbina.tak rugi apapun, hikmahnya dapat sewakan kat org yg memrlukan umh sewa..;p

zati embong said...

means dia bukan jodoh kamu yg sebenar.biarkan dia pergi.

tamlegend said...

cik aisha :mmg tak rugipun...tp lari dari perancangan asal le...hehehe.ada rumah tp stil lg menumpang...


zati embong :dah lama dah bio dia pergi...tp kalo dia nak kembali silakan...he