Sunday 12 June 2011

MANIFESTASI "AKU BUKAN SOMBONG".


Siapa cakap aku tak teringin bercinta lagi? Ikutkan nafsu, ya, aku memang ingin bercinta lagi. Bercinta seperti pasangan-pasangan yang lain. Keluar berdua. Luangkan masa berdua. Mesti indah saat itu. Semuanya berdua. Bangun pagi, dapat sms dari pasangan say good morning. Malam pula ada gudnite. Setiap masa ingatkan pasangan. Bahagianya…

Difikirkan kembali, perlukah bercinta sebelum ada apa-apa ikatan yang sah? (benda yang sudah berapa kali di ulang. Tak ingat.) Apa guna bercinta jika hati ini bakal disakiti? Apa guna bercinta, jika membelakangkan syariat CInta Yang Kekal Abadi? Apa guna memberi pada tempat yang bukan halal pada aku? Mereka yang sedang dilamun cinta, renungkanlah soalan ini. Tepuk dada tanya iman. Jangan tepuk dada tanya selera. Nanti nafsu pulak yang tolong jawabkan.

Aku tak serik bercinta. Tapi biarlah aku bercinta di atas cinta Ilahi. Biarlah aku membaiki bahtera yang berlubang di sana sini kerana sebagai nakhoda, aku tidak mahu melihat bakal anak-anak kapalku nanti lemas dan karam di atas kelalaian ku. Aku berpegang pada janji Ilahi kerana  aku beriman dan percaya dengan yang ENAM dan aku beramal dengan yang LIMA. Jadi pasti Dia telah mengaturkan sesuatu untuk ku. Setiap dugaan dan ujian pasti ada hikmah yang diaturNya. Sabar itu indah. Sabar itu penawar yang mujarab.  

Jadi maafkan aku, wahai Hawa di luar sana. Jika pendirian ku ini menampakkan kesombongan di mata kalian. Syukurlah Tuhan masih pelihara kita sebelum terus hanyut dengan belaian nafsu yang pasti membawa kepada kebinasaan. Aku bukan sombong, tapi aku terlalu sibuk membaiki hidup ku dalam mencari keredhaan Allah. Aku dambakan percintaan seperti Fatimah az Zahra dan Ali R.A. walaupun iman tak sehebat Nabi Yusof, tapi aku mencontohi mereka. Maafkan aku, jika terputus silaturahim antara kita. Tapi aku masih ada wadah TRAVELOG CINTA ini sebagai jambatan silaturahim.  Gunakan, kerana di sini insyaAllah, aku lebih ikhlas berbicara. Wallahuaalam.


No comments: