Sunday, 26 June 2011

MEROYAN

Aku tah tahu la mana datangnya kata meroyan ni. Kakak aku cakap meroyan ni hanya untuk perempuan je. Tapi dia still lagi nak label aku meroyan jugak. Ada yang label aku angau pun ada. Suka hati korang la nak label aku apapun. Siapa aku di mata manusia tak penting. Siapa aku di sisi Allah itu yang lebih penting.

Aku menafikan sekeras-kerasnya yang aku ni meroyan atau angau atau apa saja yang seangkatan dengannya. Aku normal. Belum gila lagi. Hanya kerana aku masih mengharap cinta yang tak pasti, aku dilabel sebagai meroyan. Jumudnya pemikiran anda yang melabel aku seperti itu.

Aku bukan mengharap seperti pungguk. Aku bukan mengharap sehingga makan tak lalu, mandi tak basah. Aku masih lagi boleh tersenyum. Aku masih lagi boleh bergurau dengan kawan-kawan. Aku masih lagi boleh makan nasi. Aku tahu ini semua ketentuan Tuhan. Aku tak boleh nak melawan takdir. Tapi adakah di atas sebab ini, aku harus putus asa? Tidak sama sekali. Allah itu maha menguasai. Senjata aku yang paling ampuh sekarang adalah DOA. Hanya doa sahaja yang boleh mengubah takdir.

Aku tidak menutup hati ku untuk wanita lain. Aku biarkan ia bebas terbuka. Cuma masanya belum tiba. Hukum wajib itu belum lagi jatuh ke atas aku kerana aku tak kepingin untuk bercinta di luar syariat. Cukuplah sekali aku tersasar. Biar cinta kali ini berjalan di atas redhaNya. Jika dia yang ku harapkan itupun datang untuk menagih cinta, belum tentu lagi aku dapat memberinya. Biarlah cinta ini tersimpan sehingga waktunya tiba.

p/s: Entri ini ada berunsur marah sikit. Hehe. Itu tandanya aku manusia normal. Maafkan mana yang terasa tu. Aku dah jemu dilabel MEROYAN. Macam sekuel gak la entri ni dengan TRANSFORMERS…hehehe

5 comments:

Sunah Sakura said...

bila masanya sudah tiba, Allah akan bagi cinta itu kepada kita..

tamlegend said...

ya betul...buat masa ni biarlah ia tersimpan rapi...

sukasuki said...

saya suka guna perkataan meroyan...seolah2 menjadi gila secara tiba2...contoh: kalo marah..

tapi mmg sebenarnya digunakan utk pmpuan yg lepas bersalin kehilangan anak tu.

tamlegend said...

tau takpe...lepas ni ade y panggil aku meroyan g siap...aku seal mulut dia...hehehe

sukasuki said...

erk..garang nya..hahaha...