Wednesday 1 June 2011

Aku Bukan Sombong...

Aku bukan sombong wahai Hamba Allah, aku bukan sombong bila mana aku menolak ajakan kamu untuk menonton wayang pada hujung minggu. Aku tiada sebab untuk pergi denganmu wahai hamba Allah. Kamu bukan muhrim ku. Haram bagiku berduaan denganmu di dalam panggung yang semestinya gelap.
Aku bukan sombong wahai Hamba Allah, bila mana  aku menolak ajakan kamu untuk menemankan kamu keluar makan. Aku takut pada mata-mata yang memandang akan mewujudkan fitnah antara kita. Kamu bukan halal bagiku. Carilah kamu wahai Hamba Allah sesuatu yang halal dalam hidupmu kerana di situ terdapatnya keredhaan Allah.
Aku bukan sombong wahai Hamba Allah, sms dan call mu aku kurang peka. Aku takut pada zinanya hati. Melalui telefon ini akan mewujudkan khayalan-khayalan yang menyesatkan. Halus dan kreatifnya syaitan dalam memesongkan manusia. Janjinya pada Allah akan menyesatkan anak Adam hingga ke hari kiamat. Janganlah kamu tergolong dalam hamba Allah yang leka dan lalai.
Aku bukan sombong wahai Hamba Allah, aku takutkan azab Allah, Allah telah pun melarang dalam mukjizatNya wahai hamba Allah, janganlah kamu menghampiri zina kerana zina itu menyesatkan dan membawa kepada jalan kemusnahan. Jauhilah khalwat wahai Hamba Allah, kerana ia merupakan wasilah kepada zina. Jika  benar kamu ingin rasa dicintai dan mencintai, ingin rasa dirindui dan merindui, sandarkanlah semua rasa cinta mu itu kepada Allah. Takkan ada rasa sepi dan sunyi hidup ini. Cinta Allah itu kekal abadi.
Aku bukan sombong wahai Hamba Allah, aku saling mengingati kerana diri ini sentiasa tidak sempurna. Kepada Allah juga ku mohon redha. Agar istiqamah ku berkekalan…

No comments: